Земеделие
Софтуерна система MACS® Агро
За да създадем MACS® Агро, ние приложихме нашия вече 25 годишен опит в разработката на софтуер.
Чрез MACS® Агро, Вие постигате максимална ефективност, като обхващате следните дейности – доставки, склад, производство, продажби, механизация и автопарк; оперативно планиране; стратегическо планиране; финанси и счетоводство; управление на персонала.
I. СКЛАДИРАНЕ НА СУРОВИНИ И МАТЕРИАЛИ
МАКС® Агро обхваща информационните процеси, свързани с отчитане на цялостната фактическа и нормативна складова дейност – поръчки, доставки, наличности, заявки.
Функционалните възможности на системата включват:
1. Поръчки за доставки – възможно е да се въвеждат заявки за доставка от външен доставчик с опция да бъдат потвърдени в складова разписка без повторно въвеждане на информацията.
2. Заприхождаване – процесът на заприхождаване на основните материали e облекчен, чрез използване на функционалности като:
2.1. Заприхождаване след претегляне на платформена везна
Използва се Кантарна бележка – това е документ, който има изградена връзка с кантарите (определени модели платформени везни), инсталирани на входа (портала) на производствената фабрика. В този документ се поддържат исторически данни за всяко преминаването през кантара. От кантарната бележка се формират автоматично документи за заприхождаването на суровините за производство – складова разписка, протокол за преместване от склад в склад.
2.2. Складова разписка
Чрез този документ се засклаждат получените материали, семена, торове, препарати, горива и масла и всички други артикули:
» Заприхождаване в няколко склада едновременно;
» Информация за налично количество от избрания артикул към момента на доставката;
» Възможност за различен % ДДС за всеки ред от складовата разписка;
» Връщане на стоки / материали на доставчик;
» Автоматично натрупване на допълнителни разходите по доставката към стойността на артикула на база количество или стойност;
» Данни за транспортна организация, автомобил, превозвач при въвеждане на фактура за покупка и отразяване на фактурата за транспорт.
» Отразяване на мито и ДДС при внос с данни за митническа декларация;
» Следене на падежи на плащане;
» Заприхождаване по партиди.
2.3. Протоколи за обратно начисление на ДДС – при покупка на зърнени култури се издава протокол по чл. 117, ал.2 от получателя на доставката.
II. ПРОДАЖБИ (ФАКТУРИРАНЕ)
- » Фактуриране за продукти и услуги за почвена обработка;
- » Аванси – Авансова фактура, Авансово плащане, Фактура за приспадане на аванс;
- » Печат на фактура и известия във валута на чужд език (Invoice) и автоматично издаване на българска фактура;
- » Печат на фирмено лого;
- » Кредитно и дебитно известие по няколко фактури;
- » Отложено фактуриране – издаване на фактура в момент, следващ момента на експедиция;
- » Отговорно пазене – издаване на фактура в момент, предхождащ момента на експедиция.
- » НОВО: изпращане на фактура по имейл – вижте повече тук.
III. ПРОИЗВОДСТВО
» Определяне на себестойността на продукцията – възможност за формиране на себестойност по култури /по години/ или по блокове, засяти с определена култура.
» Отчитане на всички преки и непреки разходи свързани със себестойността на земеделската продукция.
» Проследяване на изписаните и вложени в производството на земеделска продукция материали – гориво, семена, торове, препарати и др.
» Заприхождаване на готова продукция.
» Възможност за отчитане на незавършено производство.
» Автоматично разпределяне на непреките разходи и включването им в себестойността на база на различни показатели – например разход на гориво, площ на масивите, засяти с определена култура.
IV. СЧЕТОВОДСТВО
» Многофирмена версия – възможност за паралелна и/или едновременна работа в няколко фирми.
» Възможност за работа на много работни места в мрежа, възможност за работа на физически отдалечени работни места в системата.
» Запис в реално време на данните въвеждани от отдалечените работни места, съответно възможност за извеждане на актуални справки във всеки момент от базата с данни;
» Възможност за експорт на справки в Microsoft Excel или текстов файл. » Заложен базов сметкоплан с възможност за свободно допълване от потребителите.
» Възможност за голяма аналитичност на счетоводните сметки в индивидуалния сметкоплан – до 15 аналитични нива.
» Автоматично отчитане на разходите по икономически елементи (група 60);
» Работа в предходна година до окончателно годишно приключване, без загуба на данните от текущата година;
» Автоматични месечни приключвателни операции на приходни и разходни сметки /гр. 61, гр. 62, гр. 70, гр. 72 и т.н./ чрез еднократна настройка и получаване на финансов резултат /крайно салдо по сметка 123/.
» Дълготрайни активи – работа с дълготрайни активи, данъчен и счетоводен амортизационен план, автоматично осчетоводяване на амортизациите всеки месец;
» ДДС – автоматично формиране на дневник на покупки, дневник на продажби и справка декларация за ДДС, автоматични записи от Протоколи за самоначисление и включването им в дневниците;
» Каса – издаване на приходни и разходни касови ордери, касова книга;
» Валути – работа с валути и валутни разчети, преоценка на валути
» Групово погасяване на разчети – опция за избор на множество фактури на един или няколко контрагента за едновременното им погасяване;
» Извеждане на множество справки с различно предназначение – хронологични, по документи, за салда и обороти по сметки, за материални запаси и дълготрайни активи, за разчети – вземания и задължения, за парични средства – в лева и валута в брой и по банкови сметки.
» Извеждане на основните четири справки от годишния финансов отчет – Баланс, Отчет за приходите и разходите, Отчет за паричния поток, Отчет за собствения капитал – автоматично формиране на месечни и годишни отчети на база еднократна първоначална настройка;
» ТРЗ – възможност за връзка със специализирани софтуери за труд и работна заплата, за автоматичното осчетоводяване на счетоводните записи.
- Повече за модул „Счетоводство“
V. МЕХАНИЗАЦИЯ И АВТОПАРК
1) Справки за извършена работа:
- » Почвообработка;
- » Сеитба;
- » Пръскане и торене;
- » Жътва.
2) Механизация и собствена бензиностанция:
- » Отчитане на зареденото гориво от електронните горивоколонки;
- » Контрол на зареждането с чип-карти.
- » Горива и масла;
- » Сервизни интервали;
- » Ремонти;
- » Данъци, лизинги;
- » Винетки;
- » Напомняне.
VI. СТРАТЕГИЧЕСКО ПЛАНИРАНЕ
- » Бюджетиране;
- » Управленски справки;
- » Финансов анализ;
- » Многогодишни справки;
- » Осредняване на добиви;
- » Изключване на извънредни години.
- Повече за модул „Управление“
VII. ПОДБОР НА ПЕРСОНАЛА
Ефективното управление на персонала е сред причините за цялостния успех на фирмата. Възможностите на софтуера обхващат:
- » Подбор на персонал – управление на процеса на on-line кандидатстване, събиране на автобиографии, провеждане на интервюта и тестове;
- » Документация, свързана с назначаване – трудови договори, длъжностни характеристики, копия от дипломи и др.;
- » Оценяване представянето на служителите – атестации, таргети, бонуси, санкции и др.;
- » Развитие на служителите – повишения, преназначавания, обучения и др.
- » Информация за отсъствия – отпуски, болнични, командировки;
- » Следене на зачислените материали и оборудване на служителите.