Промени в Наредбата за регистриране и отчитане на продажбите в търговските обекти
Виж всички новини
ВАЖНО!
Във връзка с публикуваната в Държавен вестник брой 80/ 28.9.2018 г. „Наредба № Н-18 / 2006 г. за регистриране и отчитане чрез фискални устройства на продажбите в търговските обекти, изисквания към софтуерите за управлението им и изисквания към лицата, които извършват продажби чрез електронен магазин“, бихме искали да Ви информираме за въвеждането на съществените изменения, засягащи всички лица, използващи софтуер за управление на продажбите и фискални устройства за регистрирането им в търговските си обекти.
Към момента МикроАкаунт извършва анализ и разработка на промените, засягащи MACS® като софтуер за управление на продажбите в търговски обекти и ще бъде актуализиран в срок до 31 март 2019 г.
Това са само някои от съществените промени в Наредбата:
- Въвеждат се изисквания към софтуера за управление на продажбите в търговски обект (СУПТО) и връзката му с фискалните устройства в търговския обект;
- Променят се изискванията за реквизитите на фискалните бонове;
- Въвежда се изискване за издаване на Сторно бележките от фискалното устройство;
- Определят се изисквания към лицата, извършващи продажби чрез електронен магазин, влизащи в сила от 29 декември 2018 г.
- Променят се условията и редът за издаване и за отнемане на разрешения на лицата, които извършват техническо обслужване и ремонт на фискално устройство.
Ще информираме нашите клиенти за конкретните промените в софтуера, които ще бъдат направени, за да се отговори на изискванията на Наредба № Н-18 / 2006 г. и да декларират функционалностите пред НАП. Като част от тях можем да споменем:
- Задължителната връзка с фискално устройство – за отпечатване на фискален бон и блокиране на продажбата при неосъществена връзка с устройството;
- Генериране на уникален номер на продажбата (съдържащ номера на фискалното устройство) от софтуера и разпечатан върху фискалния бон.
- Промени във връзка с откриването, приключването, сторнирането и анулирането на продажбите; Не се допуска манипулиране на данните.
- Конфигуриране на „одиторски профил“, чрез който, при необходимост, ще се предоставя достъп на орган по приходите.
Срокове към лицата, които използват софтуер за управление на продажбите в търговски обект:
- Регистрирани по ЗДДС лица, които използват софтуер за управление на продажби, привеждат дейността си в съответствие с разпоредбите в срок до 31 март 2019 г. Тези лица трябва да подадат в НАП информация за използвания в търговските си обекти софтуер в срок до 31.05.2019 г.
- Нерегистрираните по ЗДДС лица, които използват софтуер за управление на продажби, привеждат дейността си в съответствие с разпоредбите в срок до 30 юни 2019 г. Тези лица, трябва да подадат в НАП информация за използвания от тях в обекта софтуер в срок до 31.08.2019 г.